Paus

Nu är klockan sent på natten. Jakob e på väg hem efter en liten svängom på stan med ett par vänner.
Så nu när han kommer hem tänkte jag att vi ska mysa lite framför en film. Undrar om han kommer att somna direkt.

Jag ska nog iallafall se en film.

Vad tycker ni? Verkar vi haft det bra till dag 5?

Sara och Raffes Bröllop

Dag 3-5

Det här var ju själva anledningen till att vi åkte på resan. Sara och Raffe skulle gifta sig på ett makalöst slott.
Vi kom till slottet väldigt sent dag 3, mest troligt tidigt på natten dag 4. Jag sprang upp till Sara på rummet där hon var för att hälsa. Hon var redan då väldigt stressad och använde toapapper som pappiljotter i håret - supertjusigt.
Jakob satt och umgick med killarna i baren. Vi stapplade oss iväg till rummet. Det låg så långt bort det kunde på första våningen.
Hotellet var i stort sett fullbokat (högsäsong) så det var inget konstigt att vi fick det rummet.
På morgonen så kunde jag inte se. Jag somnade med sminket på så ögonfransarna hade klibbat sig fast å allt var jättegojsigt i ögonen. Jag gick med händerna framför mig till badrummet för att tvätta ansiktet. Hittade en handduk på vägen. Så när jag stog där och gnuggade och gnuggade kände jag att det började lukta instängt. Som typ mögel eller nåt.
Måste vara handduken tänkte jag å tvättade på. Torkade ansiktet med toapapper istället. men jag kände att jag fortfarande stank äckligt.
När jag skulle hoppa in i duschen så insåg jag att det var vattnet som luktade. Det gick bara inte att duscha i det.
Vi fick som tur var byta rum. Vattnet i rummet luktade lite klor, men inte alls instängt som det första. Rummet kände som ett lyxrum jämfört med vår första rum. Bingo!!

Att vara tärna på någon annans bröllop innebär en hel del ska jag tala om. Sara stressade upp sig mer och mer och då var det mitt jobb (tillsammans med de andra två tärnorna) att lugna henne. När klänningen skulle på så tog det tid för att dragkjedjan var kärv och det var mycket broderier i vägen. Samtidigt dyker det både upp en forograf och en som filmar. Hej å hå. Här ska vi hålla oss lugna.
Bruden håller på att svimma - kära nån!!
Maggie, Ingela och Saras mamma försökte stänga klänningens dragkjedja. Och jag står å andas djupt med Sara.
Jag började stressa upp mig för att jag inte hann göra nåt med håret. Jag hanninte skriva rent talet jag satt uppe och finslipade på natten innan. Tänk om jag inte skulle kunna läsa vad jag skrivit mitt i natten.
hur ska det gå med mina klackar? Jag tog med mig fel partyfeet grejer så jag var helt utan. Skulle jag få ont? Skulle jag falla?
Mitt i mina skor beskymmer så kläcker Sara nyheten om att vi ska gå ner i trappan. Trappa + Samira + Höga klackar = ingen bra kombo.
Det var bara att le och nicka. Undrar om hon såg skräcken...
Samtidigt ser jag att Anna (Saras mamma) börjar stressa upp sig, det är en stor dag för henne med. Jag ser även att både Ingela och maggie börjar bli nervösa. Nu började jag skaka. Skaka i höga klackar och gå ner för en lååång trappa. Kära nån!!
Men det gick!! Var nära på att ramla en gång, men lyckades hålla mig på benen med lite vrickade fötter.

Cermonin var verkligen annorlunda på ett bra sätt. Jag vill inte berätta allt för mycket utan att prata med Sara först. Jag vill inte heller visa några bilder här. Men allt var vädligt vackert.
Middagen var "one of a kind" och jag tror verkligen att varenda gäst hade jätteroligt! Det är en dag/kväll som både jag å jakob kommer att minnas i resten av våra liv. det kan jag lova!!

Vi åkte vidare till London tidigt dag 5.

Samira som tärna

En liten på brudparet och en liten på slottets stiligaste karl!

Edinburgh

Dag 1-3 på vår resa var vi i Edinbirgh.
Vi landade sent dag 1.
Det hela började egentligen innan vi lyft. Att resa med Ryanair var för oss helt nytt och en spännande upplevelse.
Vi hade verkligen tagit varningarna som fanns på både hemsidan och på bekräftelsemailet på största allvar. Var handbagaget för stort så fick det inte åka med. Vi köpte en varsin kabinväska med rätt mått. Med fjärilar i magen så testade vi väskorna i manicken på flygplatsen där man ser om väskan är i rätt storlek. Bingo!
Men ju närmare flyget vi kom desto mer insåg vi att vi var de enda som följde reglerna. Alla andra hade vanliga kabinväskor med vanliga mått - det var alltså en falsk bingo..
Nåja, vi följde iallafall reglerna. Vilket är typiskt oss. :).

Väl framme så hoppade vi på flygbussen. Supersmidigt. När jag köpte biljetten undrade jag först om vi kommit till rätt land. Hon kan ju inte ha pratat engelska. Men joda, de har bara en speciell dialekt i skottland. Omöjlig att förstå för mig, Jakob förstod mer. Han blev min tolk.
Vi hoppade dock av alldeles för tidigt. Vilsna och trötta så hoppade vi in i en taxi.
taxibilarna i England är supercola. De är liksom både högre och bredagre. Vi fick plats med våra 4a väskor i baksätet.
Hotellet var supertjustigt!

Dag 2 var vi på en bussresa som varade i 12h. Vår guide var helt otrolig. Han var så stolt över att han var skott. Och han hade verkligen ett jobb som passade honom som handen i handsken.
Vi var bland annat på Loch ness och åkte båt på vattnet. Vi såg Nessie!! Att det sen var en klisterlapp på båtens fönster kan vi prata om vid ett senare tillfälle. :)
Höglandet är otroligt vackert! Jag skulle rekomendera alla att åka till skottland. Både stan (Edinburgh) och höglandet har så mycket att erbjuda för oss turister.

Skottland - Början av höglandet (tror jag)

Jag på bussen hemma hos Hamish (på bilden intill)

Finaste på Höglandet

Finaste på Loch ness båten, Sjön loch ness

Loch Ness odjuret. Även kallad Nessie

Dag 3 var i i Edinburgh city. Vi kollade runt i shoppningen och turistade på egen hand. Det finns 3st butiker som inriktar sig på Jul. Som bara säljer julsaker!! Vi vart som barn!
Stan är uppdelat i två delar. Gamla - Nya. Det är precis som i sthlm fast mycket finare i gamla stan. Det går inte att beskriva riktigt utan måste nog upplevas.
Slutet på dagen mötte vi upp resten av gänget och åkte till slottet där bröllopet skullle vara. Eftersom att jag å Jakob hade varit på bussturen dagen innan så passade vi på att extraknäcka som guider. Jakob mindes allt det viktiga och jag babblade på. Vi är världens bästa team!

Jag gick loss i Disneybutiken i Edinburgh

Edinburghs slott - taget från samma ställe som bilden ovan

Ännu en del av slottet. Vackert va?

En gata i Edinburgh, En restaurang med roligt namn och Jag

Vår resa

Nu ska jag berätta lite om vår resa. Ska se hur långt jag hinner idag.

Alldeles nyss har jag gått igenom 1800st bilder - en hel del med andra ord. Sjukt kul.
Det var som att resa tillbaka till resan. Jag e helt slut på nytt. =)

För att samanfatta lite snabbt..

Skottland: Supervackert! Går inte föreställa sig hur fint det är. Edinburgh är helt klart en stad som vi kommer att resa tillbaka till! Bröllopet var som i en saga

London: Var bara i London i 24h, men vi fick en snabb uppfattning om var allt låg. Superläckert! Dock dyrare än Edinburgh med samma utbud på shopping. Butiken confetti (bröllops mojjänger) väger dock tungt!

Paris: Slog mig inte med storm... Kan vara att man började bli trött. Men mycket uteliggare, underlig standard på hotell (vi fick byta) och rejält svårt att hitta. Vi gick mycket i cirklar. Att se eiffeltornet på kvällen det allra sista vi gjorde räddade Paris. Dyrare än London (20kr för en liten flaska vatten).

Disneyland: OH MY LORD!! Finns bara ett ord, vilket de själva använder flitigt - Magiskt! M-A-G-I-S-K-T!!
De som inte har varit där borde omedelbums åka dit!

Nu ska jag blogga på riktigt med bilder! Hoppas ni får ett hum om hur vi har haft det.

Snart så

Jag har inte hunnit skriva nåt på länge.  Jag som tagit så många nya fina bilder.
Jag önskar att jag hann lägga upp detta nu innan vi åker. Men det gör jag såklart inte.

Nu ska jag platta håret - det tar minumum en timme.

ha ett par fina 10 dagar nu. Det ska jag!

S

Nu börjar det dra ihop sig

I mitt liv så har alltid alla händelser kommit i en och samma klump. Samma sak gäller nu.
Nu reser vi snart, morris är dålig och jag slutar snart på mitt jobb.

Känns helt jättekonstigt - men samtidigt så ser jag fram emot hösten så himla mycket. Vad kul att det händer grejer. Vad kul att jag får utvecklas.
Jag blir bara mer och mer övertygad över att jag gjort rätt gällande allt (jag har inte tvivlat direkt).

Nu bokade vi nyss klart det sista. Jag kommer att få träffa Musse två dagar! Det är sinnessjukt dyrt att gå in på disneyland, men det blundar vi för.

Jag har skickat bekräftelsemail till alla hotell - det i london chattade jag med. Hahaha! Skitkul! Snacka om att man sätter engelskan på prov. Han kallade mig MRS med...bara det är ett plus.
Jag tror att jag kan ha tagit i lite när det gäller standarden på hotellen. Av nån anledning så såg bilderna på hotels.com värre ut än hotellets egna bilder. Spännande!

Vi har även bestämt att vi ska ha en varsinn kabinväska och varsinna stora väskor. Woohoo! Shopping here i come.
Svaret är ja - jag ska kolla lite efter bröllopsgrejer. Mestadels för att speja lite så att vi kan åka på en weekend med en bröllopsbudget.

Ååh, jag ser fram emot det här så mycket!
Nu är det bara två dagar kvar tills min semester startar. Torsdagen är snart här och när den är påbörjad så räkns den inte länge. Då är det ju bara en dag kvar.
Sinnessjukt!!

Sorry att jag e så dålig med att uppdatera. Jag har haft så fullt upp med att planera och med jobbet. På kvällarna är jag helt slut. Men jag ska bättra mmig. Det lovar jag.

Morris

Morris är dålig igen..
Han skulle kissa vid 9-tiden igår morse men kunde inte. Som vanligt vid såna här tillfällen så skrek, spottade, morrade och fräste han. Som tur var så var jag inte hemma.

När jag kom hem vid 20-tiden, så hade han fortfarande inte kissat. Vi vakade över honom till 2. Försökte pusha honom till att försöka kissa. Men han bara låg ner.
När klockan slog 2 så försökte han, å hela visan började om. Det kom inte en droppe kiss..
Alltid innan när han har haft problem så har det kunnat komma kiss bara det att det gör riktigt ont för honom.
Så det var bara att hoppa in i en taxi och åka till djuraktuen.

Taxichaffisen tog sin roll som djurambulans på högsta allvar och körde fortare än fortast.
Väl där så sa de att kissblåsan var fylld, men inte farligt fylld. Att vi skulle kunna vänta till imorrn.
Hopp in i taxi hem igen. Vi var hemma vid 3. Då gick vi och la oss.
Men först gav vi Morris smärtstillande. Vi har använt den här medicinen så ofta nu att de helst inte vill att vi gör det mer.
Men igår var vi på ett annat djursjukhus (än det som vi brukar vara på) och hon sa att vi skulle ge dubbeldos.
Sagt å gjort. Han älskar den medicinen - och den tar bort all smärta på nolltid.

Jakob gick upp tidigare än mig idag. Morris försökte kissa på morgonen, men det kom inget.
I tid med att jag kom upp så försökte vi få honom att dricka. Han har inte druckigt nånting alls - å det är sjukt varmt i vår lgh.

Till slut drack han. Så efter han drack så kissade han. Det var lite ansträngt men den smärtstillande medicinen hänger fortfarande kvar.
Känns otroligt skönt att han äntligen fick kissa. Och nu kan vi andas igen.

Det här är sjukt jobbigt.

Tråkigt

Det är tråkigt att bara sitta hemma i en varm lägenhet. Solen gassar utomhus, jag hör skratt å andra aktiviteter.
Men här e jag. Ligger i soffan (med teven avstängd) eller sitter framför datorn.

Nu ska min mage snart få ett riktigt test. Jag ska åka till kungens kurva å kika in ikeas resväskor. Jag tror att det kan vara en liten doldis nämligen.
Jag tror på dem =)

Magsjuka

I måndags drabbades jag av någon magsjuka. Jag tror att det är en arg bacill eller nåt.
Nu börjar jag äntlign må bättre. Det är så himla skönt.
Jag vill oxå ut och njuta av det här fina vädret.. :(

Moulin Rouge

Nu när vi ska till Paris så finns det väl inga som helst undanflyckter till att inte gå på moulin rouge?
Förutom att det kostar som fasiken kanske.

Kanske räcker med att se utsidan?
Men det skulle ju vara kul med en show..

Vi får se.

Möhippa

I lördags var jag med på Saras möhippa.
Det var jätteroligt. Mycket planering hade gjorts av Maggie och trots att vi spräckte lite av planerna så vart dagen helt fantastisk.

Det började med att vi skulle mötas i gubbängen. En halvtimme tidig satt jag och drack en loka i skuggan. Den var redan smällvarmt klockan 9. Det var en bra idé att köpa den där lokan med andra ord!

Vi skulle överaska henne i deras hus. En miss skedde å Sara var redan hemma när vi kom till huset. Det gjorde inget eftersom att hon endå vart jätteöveraskad.
Sen så satt vi och åt champangefrukost.

Efter det åkte vi till sturebadet haga där Sara fick gå på behandling å vi andra satt å mös på en brygga. Verkligen hur mysigt som helst.
Efter det så åkte vi till djurgården och hade picknick och hängde där.
Efter det vart det grönan.
ååh, jag älskar grönan.

Vi körde 5kamp och åkte två karuseller. Vilda musen - som är min favorit. Och Insane.
Insane åkte bara jag å Sara. Jag tyckte synd om henne att ingen annan ville åka med henne. Så jag tänkte att det kan ju inte vara så farligt. Som liten älskade man ju sånt här.
Fy fan!!
Den var så sjukt läskig att jag verkligen fick dödsångest. Men när vi hade åkt klart ville jag åka den igen. Man fick en skön känsla av att man levde.
Sara skrek som en tjej, lite smårädd med mest för att det var kul. Jag skrek som en lastbilschafför med skogshuggarbakrund.
Har nog aldrig varit så okvinnlig.

Sen så gick resten av tjejerna ut. Jag som var bränd och hade lite solsting fick åka bil hem till dörren :)

Dagen var iallafall superkul!

Nu var det längesen

jag bloggade. Det finns en bra anledning till detta som jag kommer att skriva om i ett eget inlägg.
Men det var en hemlighet som skulle hållas. Och när hemligheter ska hållas har jag en tendens att gömma mig från människor så att jag inte försäger mig. :)