Edinburgh

Dag 1-3 på vår resa var vi i Edinbirgh.
Vi landade sent dag 1.
Det hela började egentligen innan vi lyft. Att resa med Ryanair var för oss helt nytt och en spännande upplevelse.
Vi hade verkligen tagit varningarna som fanns på både hemsidan och på bekräftelsemailet på största allvar. Var handbagaget för stort så fick det inte åka med. Vi köpte en varsin kabinväska med rätt mått. Med fjärilar i magen så testade vi väskorna i manicken på flygplatsen där man ser om väskan är i rätt storlek. Bingo!
Men ju närmare flyget vi kom desto mer insåg vi att vi var de enda som följde reglerna. Alla andra hade vanliga kabinväskor med vanliga mått - det var alltså en falsk bingo..
Nåja, vi följde iallafall reglerna. Vilket är typiskt oss. :).

Väl framme så hoppade vi på flygbussen. Supersmidigt. När jag köpte biljetten undrade jag först om vi kommit till rätt land. Hon kan ju inte ha pratat engelska. Men joda, de har bara en speciell dialekt i skottland. Omöjlig att förstå för mig, Jakob förstod mer. Han blev min tolk.
Vi hoppade dock av alldeles för tidigt. Vilsna och trötta så hoppade vi in i en taxi.
taxibilarna i England är supercola. De är liksom både högre och bredagre. Vi fick plats med våra 4a väskor i baksätet.
Hotellet var supertjustigt!

Dag 2 var vi på en bussresa som varade i 12h. Vår guide var helt otrolig. Han var så stolt över att han var skott. Och han hade verkligen ett jobb som passade honom som handen i handsken.
Vi var bland annat på Loch ness och åkte båt på vattnet. Vi såg Nessie!! Att det sen var en klisterlapp på båtens fönster kan vi prata om vid ett senare tillfälle. :)
Höglandet är otroligt vackert! Jag skulle rekomendera alla att åka till skottland. Både stan (Edinburgh) och höglandet har så mycket att erbjuda för oss turister.


Skottland - Början av höglandet (tror jag)


Jag på bussen hemma hos Hamish (på bilden intill)


Finaste på Höglandet


Finaste på Loch ness båten, Sjön loch ness


Loch Ness odjuret. Även kallad Nessie

Dag 3 var i i Edinburgh city. Vi kollade runt i shoppningen och turistade på egen hand. Det finns 3st butiker som inriktar sig på Jul. Som bara säljer julsaker!! Vi vart som barn!
Stan är uppdelat i två delar. Gamla - Nya. Det är precis som i sthlm fast mycket finare i gamla stan. Det går inte att beskriva riktigt utan måste nog upplevas.
Slutet på dagen mötte vi upp resten av gänget och åkte till slottet där bröllopet skullle vara. Eftersom att jag å Jakob hade varit på bussturen dagen innan så passade vi på att extraknäcka som guider. Jakob mindes allt det viktiga och jag babblade på. Vi är världens bästa team!


Jag gick loss i Disneybutiken i Edinburgh


Edinburghs slott - taget från samma ställe som bilden ovan


Ännu en del av slottet. Vackert va?


En gata i Edinburgh, En restaurang med roligt namn och Jag

Kram
S

Kommentarer
Postat av: Camilla

herregud, det ser ju helt fantastiskt ut. Dit måste man ju ta sig någon gång :)

2010-07-31 @ 10:58:27
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: Samira

Det var verkligen helt fantastiskt. Jag ska visa dig fler bilder nångång =)

2010-07-31 @ 14:52:39
URL: http://samiris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0