Val 2010

Ja, det finns väl ingen som missat att det är val iår.
Jag har alltid röstat på folkpartiet. Jag har inte tillräcklig med kunskap för att säga att de är absolut bäst i dagsläget. Men det som jag vet och har vetat har varit bra.
Så tills jag sätter mig in i det på nyss så blir det folkpartiet.

På det här sätter kände fram tills för någon vecka sen. Då en kille från folkpartiet står utanför Åhlens City och trashar Mona Sahlin. Okej, jag förstår att alla medel är tillåtna. Men jag tycker att det blir låg nivå när man gå in på pajkasteri och personangrepp.
Han sa något i stil med: Mona Sahlin med alla pengaskandaler, kreditkort hit och toblerone skandaler - vill vi verkligen lägga vårt lands ekonomi i händerna på en som inte kan sköta sin egna ekonomi. Vågar vi det?

Och där tyckte jag han gick lite långt. Det är inte okej.
Det här hände för många år sen och kvinnan är faktiskt värd en ny chans!!
Så skärpning folkpartiet.

Detta kan eventuellt ha kostat min röst. Nu vet jag inte riktigt vilket parti jag ska rösta på.
Det får lösa sig på ett sätt. Har folkpartiet tur så släpper jag detta tills på söndag.

Kram
S

Kommentarer
Postat av: Ida

Härligt att en alliensröstare också kan se att denna officiella mobbing pågår inte är okej! Jag är inget Mona fan direkt, men genom att officiellt gå ut och bokstavligen förnedra henne om och om igen är inte okej. Vad ger det för signaler till alla barn och ungdommar egentligen? Det var det som gjorde att jag blev ännu mer säker på min röst, den ska bli röd-grön!

2010-09-15 @ 20:35:05
URL: http://husligt.se
Postat av: Ida

Skönt att se när de faktiskt talar bra om varandra =) Nu kan du nog ändå rösta på folkpartiet :) Kram på dig!

2010-09-16 @ 23:21:05
URL: http://husligt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0