Unionens A-kassa

Jag tillhör unionens a-kassa. Att fylla i alla papper är inte det lättaste. Jag gjorde mitt bästa men fick ett brav om att kompletteringar behövdes. Jag skickade in dem förra veckan. Dagen efter så kom det ett brev från unionen "Kompletteringar behövs". Men vad i alla dar - hur kan det vara så svårt för mig att få det rätt.
Jag hann inte ringa dem i fredags. Så jag skulle göra det idag.
Men eftersom att jag inte sov nåt inatt så sov jag längre än planerat. Och jag behlövde åka hemifrån vid 13. Så jag hann inte idag heller.

Skuldkänslorna smög sig på mig hela dagen. Men jag bestämde mig för att ringa dem tidigt imorgon. Så när jag står å väntar vid ICA på Jakob så ringer telefonen.
"Hej, Jag heter Magnus och ringer från unionen. Jag vill bara berätta att du fyllt i ditt kassakort fel. Gå in på nätet å rätta det så är allt bra sen".
Jahapp.
Tack för den Magnus!
Nä, jag måste säga det igen. Det är lättare att vara arbetslös nu när alla stödfunktioner har sträckt på sig och växt ikapp verkligheten. Så himla bra!!

Kram
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0