Torbjörn på ams är inte glad

Arbetsförmedlingen har en ny supertjänst på deras hemsida. En chatfunktion.
Idag damp det ner ett brev med ett jobbförslag från arbetsförmedlingen. Hemskt snällt.
Säljare är inte riktigt min grej. Men jag minns att handläggaren på Huddinge sa att det kunde komma hem brev i brevlådan men att det i stort sett aldrig hände.
Sen var det nåt vitkigt hon sa.

Jag är en sån som absolut inte vill göra fel. Så därför chattar jag nu med Torbjörn. Torbjörn har frågan om det finns ett svarsformulär bifogat. Eftersom att arbetsförmedlingen valt att skriva ut på en skrivare som knappt har någon färg kvar så vet jag inte.
det kan vara så att den andra texten har kladdat av sig på det "tomma" pappret, men det finns ju text på så det kan likagärna vara ett sånt här formulär.
Nu börjar Torbjörns tålamod ta slut.

Så då säger jag att det måste ju finnas nåt sätt att se om jag fått ett sånt erbjudande som jag måste söka på registrerat nånstans. Så frågar jag vem jag kan ringa för att få svar.
Jag hör ju inte Torbjörn, men jag känner sucken.
Nu har han, vilket är väldigt bra, skrivit "Söker vidare" typ 4ggr. Jag är ledsen Torbjörn.
Men eftersom att ni har de regler som ni har kan ni
1. Skriva ut på skrivare som har bra med färg
2. Skicka med lite information och inte bara en annons. Man minns inte allt som sägs på mötet med arbetsförmedlaren
3. Göra det lättare för er att söka fram infon.

Det var det jag hade säga om detta.
Nu ska jag leta jobbcoach medan jag väntar svar från Torbjörn. Verkar ju ta ett tag det här =)

Kram
S

Kommentarer
Postat av: Linda

Jobbcoach funderar jag också på. Funderar även på praktik (i kompetensutvecklings syfte).

Trevlig helg!

Kram

2010-09-24 @ 17:50:12
Postat av: Samira

jag tror att det är ett bra drag att satsa på en jobbcoach. De har ju olika inriktningar. Jag valde en som jobbar mycket med självkänsla och förmågan att kunna sälja sig själv =)

Blir nog kanon!! Praktik är nåt som jag oxå funderar på =)

detsamma!

Kram

2010-09-25 @ 12:47:27
URL: http://samiris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0