Morris update

Jag vet att många av er är nyfikna. Det är kul att höra att det är så många som gillar vår kisse så mkt.
Min kära mamsen är nog lite oroligare än vad hon vill erkänna. Visste väl att Morris stuligt hennes hjärta. :)

Först så gjorde de en minre populär undersökning. Stackars katten skakade och höll i med klorna på bordskanten.
Men sen fick vi göra ett ultraljud. Jag fick känslan av att det var lite i onödan då de sa att det troligtvis inte skulle ge något men att det kan vara bra för säkerhets skull.

Vi gjorde en undersökning i början av maj. Så han hår på magen har precis vuxit ut. Stackarn är kal på magen igen.
När de rakade honom så höll jag i hans framtassar (han låg på rygg). Då lyfte han huvudet och kollade på rakmaskinen. Som om han granskade den lite och tänkte "Jaha, då blir man flint igen".

När under sökningen började så tittade jag på skärmen och såg en massa vita flingor. Dessa visade sig vara kristaller.
Det var fullt med kristaller och det såg ut som det snöade eftersom att de liksom "föll" neråt.
De samlades på hög och det var ca en centimeters vägg av kristaller.
Ett urinprov togs.

sen fick vi gå ut till väntrummet igen och vänta på vår vetrinär. Vår tid hade hunnit springa sin kos och hon hade en annan patient. Så hon ska ringa imorgon kväll.
Spännande!
Jag är helt inställd på att man kan göra något åt detta. Nu vet vi vad det är.
Man borde ju kunna spola rent tycker man.
Frågan är väl mer vad det går på. Det är ju inte billigt med sjuk katt kan jag lova. Tack och lov är Morris försäkrad.

Lite genant! Morris går på bantningsmat. Han väger helt enkelt för mycket.
Och vi försöker att banta honom. Han får endast den här bantningsmaten - ingen av våra katter har fått annat än kattmat förutom på typ julafton då de kan få tonfisk.
Sist de vägde honom hade han gått ner ½kilo. Så han vägde 5½ (Tänk på att han är en liten katt).
Nu hade han gått upp det där ½kilot igen.
Jag fick lite menande blickar men jag känner mig lugn i att vi gör rätt. Han får ingen annan mat.
Så nu ska vi börja inför "mattider" där maten bara står framme en snabbis medan de äter. hej å hå vilket liv det kommer att bli i början.
Ni minns väl vad jag skrev om imorse??

Kram
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0