Han hungrar ihjäl

Morris ska till läkaren idag. De ska eventuellt röntga buken på honom. Känns lite läskigt.
Sist han vart röntgad så vart han jättedålig. Han kräktes och var helt borta resten av dagen.
Mycket att se fram emot.
Men eftersom att han har denna undersökning framför sig så får han inte äta. Morris älskar att äta.
Han är en småätare. Nu går han å gnager på mig för att påminna mig om att ge honom mat.
Jag försöker klappa honom å säga att det är för hans bästa - då vänder han nosen åt andra hållet å går sin väg.
Hahah!! Surpuppa!

Jag hoppas verkligen att de kommer fram till vad det är som gör att han får ont. Men jag blir lite sur om man kan ge honom en diagnos genom att ta tt simpelt blodprov (som de ska göra idag med).
Hur som haver så är det viktigaste att kissen får mår bättre.

Hur stavas röntgad?

Vetrinären vi ska träffa idag är samma som jag svimmade framför. Hahaha!
det ska bli kul att träffa henne igen.
Det var en väldigt udda grej. Jag känner hur svimningen är på väg och lägger mig ner på golvet. Vetrinären och sköterskan blir jätteuppstressade och hämtar vatten och en kudde. Lite pinsamt.
Jakob sitter kvar i sin stol lugn som en filbunke.
vetrinären tittar frågandes på honom och ställer frågan "Du har varit med om det här förut va?".
Hahahaa...och han svarar något i stil med att det händer "jämt".
En liten överdrift där va!
Men idag ska de ta blodprov och jag e riktigt blodkänslig. Blir snurrig av bara tanken att jag ska hålla i en katt som de sticker med en nål..huuuhu.
Tänk om jag skulle svimma idag igen? Jag skulle nog inte bli insläppt på djursjukhuset utan Jakob sällskap.
Han ville följa med idag, men jag såg det som en bättre idé att han jobbade och sparade på semesterdagar.
Nu kan jag nog tycka att det kanske hade varit värt att offra en semesterdag.

Nåja, håll tummarna för Morris.



Kram
S

Kommentarer
Postat av: Linda

Lilla kissekatten då... tulle. Håller tummarna för att det går bra idag och att hans "mamma" inte svimmar! ;)

2010-09-01 @ 11:46:47
Postat av: Samira

Haha, jag svimmade inte. Var dock nära =)

2010-09-01 @ 21:20:16
URL: http://samiris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0