Ett hinder på vägen

Idag när jag diskade tänkte jag att jag skulle slå på stort. Nu skulle hela köket städas. Sagt och gjort. Skönt var det.
Tills jag kom till katternas grejer som oxå skulle göras rent.
De har en drickfontän som håller vattnet kallt och rinnande (man sätter in den i uttaget)
Vi brukar försöka göra rent själva stora manicken med jämna mellanrum. Men nu skulle den få en storstädning alltså.

Jag lyfter den från govlet till diskbänken, nynnandes på en låt. Jag var på strålande humör! Så ser jag den, en genomskinlig spinden har bosatt sig i sladdens "bo". Inte riktigt ok.
Jag blir bara lite rädd (spindlar e bara äckliga). Men jag kommer inte åt den.
Då vart jag såklart rädd. Tänk om han rymmer..

Ja, det var bara att se sig själv som slagen och sätta ner manicken igen. Jakob sa att han ska fixa det när han kommer hem.
Men av nån anledning känns det inte alls kul. Jag hatar när jag blir såhär feg.
Nåja, nästa gång ska jag ta steget ut och döda spindeln själv (Inte för att Jakob kommer att döda den, han släpper ut alla djur i naturen).

Ska se om jag lyckas få en bra bild när han tar bort den. Den var lite läskig eftersom att den var genomskinlig.

Kram
S

Kommentarer
Postat av: lucke

Hejsan, vad har hänt idag då? :)

2010-09-08 @ 15:52:05
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha Samira, här hemma är det tvärtom. :) Viktor är livrädd för spindlar. Hör man någon som skriker Iiiiida, Iiiiida du måste ta bort spindeln hihi :) Det jag menar att du inte ska känna dig löjlig, alla har vi våra rädslor. :) Kramar på dig.Jag har min lilla avskedspresent här hemma som ska till dina ägo :) Får se till att träffas för en fika eller så någon dag om du vill? Kramar

2010-09-08 @ 23:44:10
URL: http://husligt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0