Bröllopsfotografen

I tisdag var vi på ett möte med vår bröllopsfotograf. Hon är verkligen ett proffs.
På direkten så kände jag å Jakob oss trygga med henne och kunde slappna av. Hon hade jättebra tips som man behövde tänka på.

Även fast man är intressrad av den här planeringen så är det mycket som man inte vet. Visste ni t.ex att det finns två sorters borgliga vigslar? Vi ska ju gifta oss utomhus så vi har bokat en borglig vigsel.
Då får man välja mellan den långa å korta versionen. Den långa tar ca 3minuter.
TRE MINUTER!!
Alltså, man har ju sett på teve att par som gifter sig i typ vegas kan välja mellan den korta å långa där den långa är skrattretande kort.
Men jag trodde aldrig att det var så i svea. Jaja, nu vet vi det. Det får vi hitta nån lösning på.

Så hon verkar skitbra. Och jag tycker verkligen att hon verkar vara värd varenda krona som hon kostar.
Dock så tycker jag att hon kanske kostar lite väl mycket för oss.
Vi sa att vi skulle fundera fram tills på fredag. Och det behöver vi verkligen göra.

Jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat gissa på att det var så dyrt med bröllopsfotografer.
Utan jag hade tyck att det var dyrt med 15.000kr för det. Om jag skulle hitta en som känns bra för 15.000 så skulle jag smälla till direkt.

Fotografen vi träffade kostar mer än dubbelt så mycket. Det är helt sjukt. Och man skäms nästan för att man överväger att ta henne. Jakob har bestämt sig för henne. Men jag har så svårt att finna ro i att anlita en så dyr fotograf..
Nä, jag måste tänka på det...

Kram
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0