24e dagen som arbetslös

Tiden går snabbt. Och jag bloggar nästan bara om att vara arbetslös. Kan inte vara kul för er. Det var ju meningen att det här skulle vara en bröllopsblogg där jag kunde se tillbaka på planeringen.
Nåja, idag ska jag bröllopsplanera. Det har jag planerat in. Sen så tror jag att det kommer att bli en hel del till helgen med. Så håll ut.

Nu tänkte jag dock skriva om min dagsplanering. (blev en hel del om bröllops med i detta inlägg)

Nu ska jag hoppa iväg å fixa mig inför min lunch med älsklingen. Meningen har varit att vi skulle ha ätit tidigare i veckan. Men när jag var i stan så lyckades jag glömma detta å åkte hem!?!
Skumt!
Så nu ska jag se till att maxa vår lunch.

Sen ska jag hem och titta på vad det finns för alternativ till bröllopsfotografen. Jag vet att det låter som mycket pengar. Och det är så mycket pengar att jag får ångest. Men, och det är ett stort men - alla kostar på ett ungefär lika mycket.
Att satsa på att få fina fotografier och ett fint album känns verkligen värt mycket. Jag är inte redo att satsa på en fotograf som aldrig har fotograferat bröllop förut. Det känns som att då kan man skippa att ha en fotograf överhuvudtaget. Och det vill man ju inte.
Vi bor i sthlm, vi bor i sverige. Det är dyrt med bröllop! Även om du kör på ett budgetbröllop så kommer du inte under 60tusen. Det är den bistra sanningen.

Det här är vår dag. Bara vår! Som ska delas med de som vi bryr oss så mycket om!
Vi vill ogärna snåla på den här dagen. Och i våra ögon så gör vi redan det. Om vi hade kunnat så hade vi gjort så himla mycket mer.
Vi har 3st prioriteringar.

1. Festen och middagen. Det ska vara en fin lokal med god mat. Gärna så att man kan ha själva festen utomhus efter middagen - Check!

2. Majoriteten (vi hoppas på alla) kommer att sova över på herrgården. Det är viktigt för oss att våra gäster känner att de får valuta för pengarna och att de är nöjda med rummen. - Check

3. Dokumentation. Jag vill ha så mycket bilder som möjligt. Jag vill ha ett fint album med proffsiga bilder. Jag vill känna "wow" när man tittar på i stort sett alla bilder som den här fotografen har tagit. Jag vill ha tillgång till alla bilder som fotografen tar. Inte ett handplock som många fotografer har som praxis.
Jag vill att våra nära å kära tar "amatörbilder" och fångar känslan som de upplever. Jag vill att gästerna skriver i gästboken.
Och vi har lite fler idéer än så.

Men det är det viktigaste för mig just nu. Så fotografen har en stor roll. Jag är beredd att lägga ganska mycket pengar.
Men just denna fotograf (som är en av de billigaste jag sett) har tre paket.

1. 3st timmar på plats
2. 6st timmar på plats
3. 9st timmar (eller mer vid behov) på plats.
Vi tänkte på alternativ 2 först. men när vi tittar i planeringen så hinner då fotografen sticka innan vi skär tårtan. Det hade varit roligt att ha med i albumet.

Jag ska fundera på det här idag. Och jag inser att det jag måste ta till tanke är om jag kan underprioritera en av de viktigaste punkterna bara för att det kostar pengar.
Nja, jag vet inte alltså.


Det viktigaste är vi två

Kram
S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0