Tvätteri-tvättera

Denna vecka har jag hitills tvättat två gånger. Det är mysigt att tvätta.
Nu när jag tänker på det så är det tisdag..jössös, jag tvättade igår.
Haha, det är lätt att ta saker till det extrema när man är hemma själv.

Jag har hittat ett nytt grytrecept som jag ska testa mig på idag. Bytte ut fläskkött till nötkött..hoppas at det funkar endå.
Jag gissar på att det blir en 5-6st matlådor (om inte mer) på detta och kalaset gick på 152kr. Då köpte jag till 3st avokados som vi kan smaska på.
Inte illa!

Nu tajtar jag, jag vet. Men jag tycker om att fylla år. Jakob pratade om att vi ska beställa en tårta från chokladfabriken igår. Är han galen? De var dock inte så dyra som jag trodde. Men vad hände med prinsesstårtan från Gunnarssons?
Jag sa att eftersom att vi inte kommer att vara allt för många så funkar det ju faktiskt med en daimtårta - vilket jag håller fast vid!! Då gick han i taket.
Är det någon som har ätit Gunnarssons tårtor? De är verkligen de godaste jag ätit. Mamma köpte alltid prinsesstårtor från Gunnarssons till oss när vi fyllde år å  bodde på Söder.
Kanske är därför jag tycker att de är så goda.
Mamma och Jasse känner säkert likadant.

Nu är Jakobs vinterjacka klar nere i tvättstugan. Off i go!!

Kram
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0