Arbetsförmedlingen

Igår var jag på arbetsförmedlingen igen. Sist jag var där så sa de "Ta med betyg om du har och hinner få på så kort tid".
Jag kan väl erkänna att jag inte trodde att de skulle bli glada när jag kom dit tomhänt. Men jag trodde aldrig på att man kunde bli utslängd från deras register.
Nu vart jag ju inte det - tack å lov. utan jag får en andra chans. Puh!!

Så då var det bara att ringa alla gamla skolor och arbetsgivare. Självfallet är det bra att spara sånt här. Så det känns bra endå. Att man får allt samlat.
Nåt som var lite kul var att min chef (som jag hade i 6mån) på proffice kom ihåg mig. Det var 5år sen jag var anställd av proffice. Jätteroligt.
Ännu roligare när hon avslutar med - "du gjorde ett stort och bra intryck på mig. Jag minns att alla tyckte att du var så duktig".
Det värmde verkligen. Och jag fick tillbaka självförtroendet lite. Jag är bra!

Däremot är jag lite orolig. Arbetsförmedlingen säger att de vill ha dessa papper för att kunna utföra en matchning (jag tror att de bara vill ha bevis på det man säger så att man inte ljuger).
När jag jobbade på Transcom så byttes det aldrig titel på mig. De har inte den policyn helt enkelt. Och ingen chef som jobbade när jag jobbade där jobbar kvar. Så ingen vet egentligen vad det är jag har gjort där (som jobbar kvar).
Så om de då gör matchningar mot det som står på intyget från transcom så kommer jag ju bara få kundtjänstjobb.
Och visst, det har jag inga problem med. Så länge som jag kan arbeta mig uppåt. Men det skulle vara trist om jag bara får såna jobb hemskickade från arbetsförmedlingen.
Nåja, det löser sig!



Kram
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0