Jag fyllde år å vart överraskad

Igår var ju min födelsedag. Å jag var helt inställd på att ha en myskväll.
Jag har tänkte på att det faktiskt var en onsdag och att alla jobbar dagar efter. Speciellt Jakob som går upp supertidigt.

Så att fira dagen hemma med en god köttbit och lite vin skulle verkligen fungera finfint.

Mitt på dagen så ringer Jakob och säger att han har kommit över biljetter till operan. Hela historien låter lite udda. Men det förvånade mig inte alls då Jakob alltid lyckas komma över biljetter på de mest udda sätt.
Och all tankeverksamhet stöttes bort av stressen att hinna i tid.
Jag behövde ju både platta håret å sminka mig, å vad har man på sig på en opera??
Jisses.

När vi möttes upp så möttes vi vid Thorildsplans tunnelbanan. Vi sa att vi skulle ta en fördrink å äta lite.
Tur det..annars skulle jag ju hungra ihjäl tänkte jag.
Jag tyckte det var lite udda när han inte ville ta tunnelbanan, utan gå. Men när han sa att vi kunde gå till stället på norr mälarstrand så lät det som en sjukt bra idé.
Sen sa han att han lyckats boka bord till idag till oss. Så att vi verkligen skulle få äta.
Efter en relativt lång promenad e vi framme. Vi tar då en drink i baren som låg på sidan om. Som var hur mysig som helst.

Sen när vi rör oss in i resturangen och går tills bords så ser jag Ingela. Ingela har precis drabbats av en njurbäckensinfektion. Vilket jag tycker låter allvarligt, läskigt och smärtfyllt. Så jag fattade verkligen inte. Var det Ingela? Var det inte Ingela? Vad gjorde Ingela där? Nä, det kan inte vara Ingela, hon e ju sjuk!! Är inte Ingela sjuk? Den här Ingelan ser sjukt fräsch ut.
Ja..ni förstår ju.
Sen såg jag min syster å resten. Vi var sammanlagt hela 14st (plus två barn)!! Så himla roligt.
Det som känns allra bäst är att jag verkligen känner att de personerna som var på middagen har en speciell plats i mitt hjärta. Så hela kvällen omfamnades av en varm känsla.

Såhär dagen efter så känner jag att jag kanske borde ha agerat på annat sätt. Det var svårt att prata med alla då jag satt på ena sidan av långbordet. Jag hade t.ex jättegärna pratat lite mer med Monsing och Hani och Gabbe och Sara N. Nikos pratade jag nog inte med alls..hahaha. Det känns skitdumt.
Jag är iallafall jätteglad för att alla kunde komma. Och för att ni har tagit för er detta.
I present fick jag ett besök på Yasuragi hasseludden. Jag har alltid velat åka dit, men känt att det får bli en annan gång då det kostar så mkt. Ska bli såååå mysigt att äntligen få komma dit. I presentkortet så finns det utrymme för att jag ska ta med en person. Just nu så lutar det mot Jakob. Inte bara för att han är min sambo å fästman.
Utan för att han har tydligen lagt ner jättemycket tid i det här. Jag är grymt imponerad och glad för det.
Han har gjort mer än vad jag hade kunnat begära/tro. Det känns som att alla som anordnar ett sånt här stort event måste få åka iväg på spa. Det är inte lätt att få ihop ett sånt stort gäng. =)

Vi tog en hel del bilder. Men vill inte lägga upp de som är på andra än oss innan jag kollat med dem.
Så jag sätter bara upp två till att börja med.

I övrigt så kan jag säga att jag hade magknip hela dagen och kvällen. Tror att det var magen som protesterade för att jag åt tårta till frukost. När vi var på middagen så kändes det knappt av då det var så trevligt.
Men på hemvägen så vart det värre, och under natten med. Så jag kunde inte sova inatt. Hahaha, bra sätt att påbörja vuxenlivet. =)
Nu känns det dock bättre, även fast jag har lite ont fortfarande. Jajaja magen, jag fattar. Ingen mer prinsesstårta innan normal frukost. Låt mej va nu =)


Jag å Millis. Haha, jag ser fortfarande chockad ut. Här har det nog iallafall gått en timme


Mannen i mitt liv. Helt klart den bästa människa jag någonsin träffat! det finns inga ord för hur mycket jag älskar dej!

Stora kärleksfyllda kramar
S

Kommentarer
Postat av: Kicki

jag vill se mera bilder! :)

2010-11-04 @ 14:11:16
Postat av: S.

SNYGGING! Vilken överasskning. Fast jag visste om det. ;) Hihi! Stort grattis och välkommen över på den andra sidan. FIKA PÅ STAN SNART! Kraaaam

2010-11-04 @ 16:36:14
URL: http://tradlosabekannelser.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0