Hur var det på Grill

...undrar du säkert.
Det var så himla bra! Vi tog en snabb fördrink, svepte dem på typ 5min kändes det som. Men min var så god att jag höll på att trilla av stolen.
Jag å Jakob körde på samma drink, mojito med äppelsmak. Det är nog min favoritdrink just nu.
Idag när vi pratade om drinken så sa jag att jag var förvånad av att jag slukade den så snabbt.
Då kläcker han ut att det knappt var nån sprit i. Jössös!!
Hur starka drinkar brukar han dricka?

När vi satte oss till bord så kom vi alla snabbt överänns om att eftersom att Millis fyllde år så skulle det firas ordentligt. Vi köpte en speciell biff-typ som hette nåt speciellt (minns inte). Men kossan var uppfödd på nåt japanskt sätt och vad jag förstod, de kan ha skämtat med mej, så masserades kossans muskler. Det skulle ge finare kött!
När köttet kom in så tog vi alla 4 en varsin tugga. Tittade oss runtom hela bordet så började symfonin av mumsande.
Det var så sjukt gott!! Ett tag in så uppmärksammade jag att mitt kött var väldigt rosa. jag försökte smidigt kika på Jakobs bit, som inte alls såg lika rosa ut.
När jag frågade honom om de var lika rosa så svarade han maskinellt "Ja". Han är van vid att jag får för mig saker.
Jag brukar vara den som vill ha biffen välstekt då det känns läskigt med rosa kött. Igår beställde jag medium, för att jag vet att det ska bli godare.
Hur som haver så vart det lite kött över för mig, och de resterande 3 fick smaka. Alla kom fram till att mitt var mer rosa, och godare än deras bitar.
Hahahahah!!! Vilken vinstlott!!

Sen klämde vi i oss en varsin efterrätt - bara för att.
Mätta som fasiken åkte vi hem. Jag var alldeles för mätt för att sova. Så jag satt uppe och läste.
Jakob vaknade mitt i natten för att han fick en mätthetsattack. Så himla roligt.

Nu låter det som att maten var det bästa med kvällen. Och trots att den var så god, så var den faktiskt inte det.
Det var det trevliga sällskapet som var bäst! När vi satt i taxin hem sa Jakob att det hade gått 3h, men att det kändes som 1 för att det var så trevligt.
Han hade så rätt så rätt.

Idag fyller Millisen år. Stort, stort grattis!!


Kram
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0