Mobbing för datorhantering

När jag hanterar en datormus så hanterar jag den som om den vore en antik "kul-mus". Ni vet en sån där en som har en rund kula på undersidan..
För att hantera den på lättast sätt så behövde man ju lyfta datormusen lite då å då. För att få rätt på pilen.
Jag har liksom inte riktigt hängt med i det här med att vi gått över till lasermusar. Så jag lyfter på datormusen för att kunna styra pilen åt rätt håll.

Det här är något som min uppmärksamma kollega och vän Malin upptäckt för längesedan. Och hon brukar väl inte direkt mobba mig. Utan tycker bara att det är roligt - det är roligt. Jag lever kvar i antiken.

Idag var första dagen som Jakob insåg det. Vi har varit ett par i snart 7 år. Anledningen till att han upptäckte det var för att jag nu sitter vid hans nya ögonsten. Så när han hörde att jag lyfte på musen flera gånger så påpekade han det fint genom att säga att han skulle ställa om datormusens känslighet. (Jag misstänker att han menade att jag skulle vara försiktig med hans nya grejer. Vi alla vet ju hur pass smidig jag är)

Då fick jag erkänna mitt lilla handikapp för honom. Och han tyckte det var jätteroligt - självfallet. Så rullade han lite med ögonen. Och han tycker nog att jag beter mig som lite äldre än vad jag är.

Så nu när jag rör vid datormusen så tittar han på mig, lite konstigt, och skrattar. Jag bjuder på den. Jag är modern på så många andra sätt. Jag kommer inte på nåt nu. Men det kommer definitivt dyka upp nåt smart i huvudet snart.

Kram
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0