Hälsomånad

Min arbetsplats är duktiga på att komma på tävlingar och utmaningar till medarbetarna. Något som är ett återkommande tema ett par gånger om året är "hälsomånaden". Nu sker det igen. Hälsomånaden står framför oss.
1 April och en månad framåt, då ska vi på företaget tänka hälsa-hälsa-hälsa (som i välmående och inte att säga hej i korridoren).

Vi kommer inför detta få ett fint kompendium (jag antar att det är fint) och en stegräknare. Det innebär alltså att vi tävlar i mest antal tagna steg.
Jag tycker att det är bra att företaget pushar igång oss vintertrötta nu när våren är på framgång.
Det funkar extremt bra på mig och Jakob.
Idag skickade jag ett peppande mail till honom, sist vann han i sin grupp och jag vill såklart att det ska bli en favorit i repris.
Som svar fick jag: LET´S DO THIS!!
Haha!

Så nu har vi smygstartat. Vi har planerat hur vi ska lägga upp dagarna med promenader. Och druckigt en varsin inspirerande jordgubbssmoothie. Den var god.

Finns det någon som har ett gott smoothierecept? Det tas emot med öppna armar.

Nu i helgen kommer vi att vara i Degan. Så det får bli långprommisar i skogen då kanske. Undrar om jag kan få de gummistövlar som jag längtat efter i så många år. Gummistövlar känns på nåt sätt väldigt lockande!

Lite trist är det att första priset i tävlingen är att man ska åka till en klättervägg. Jag vill inte utsätta mig själv för något sådant. Jag hoppas att vi kommer 3a, så att vi får bowla!


Mitt glas är såklart det med rosa sugrör. Å ja, glasen är överfulla. =)

Kram
S


Kommentarer
Postat av: Carolina

Min godaste smoothie är denna:



-En kopp blåbär, fysta(obs anv bra kvalitetsbär och inte billiga jäklars bär som inte smakar något :) )

-Ca 3/4 yoghurt (naturell eller tex activia i valfri smak)

-1/2 Pecan nötter

-1/2 mjölk



Mixa och låt den gå tills nötterna är hackade och näst intill nötter längre.



Så jäklans god!

2010-03-30 @ 04:42:52
URL: http://casson.blogg.se/
Postat av: Samira

Åh, denna låter extremt god. Ska testas!

Har du nåt mer reept Carro?

2010-03-31 @ 00:05:56
URL: http://samiris.blogg.se/
Postat av: Carolina

Denna kör jag med just nu hela tiden. haha Blåbär är ju bra för allt i princip :D



Så så fort jag börjar med någon ny ska du få veta. Annars finns det ju alla vanliga med yoghurt och massa bär.. :)

2010-04-08 @ 17:50:06
URL: http://casson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0