Vår resa

Vår underbara, underbara resa som vi ser fram emot så mycket. Här är den!

Vi kommer att åka från skavsta till edinburgh, skottland, (wrooom) 19/7, detta är en måndag. Det känns sjukt spännande att åka med ryanair. Stämmer det att det kostar att gå på toa?? jag ska ha med mej en kasse med mynt för säkerhetsskull!  
På tisdagen kommer vi att åka en bussresa från 08.00-20.00. Det är en guidad tur som tar oss till bland annat loch ness, men oxå många andra sevärdigheter. Den här bussresan känns otroligt rolig!!
I Edinburgh kommer vi att bo på ett och samma hotell fram tills på onsdagen 21/7. 


Hotellet i Edinburgh


Loch ness odjuret

På onsdagen kommer vi att möta upp Sara och resten av bröllopssällskapet på flygplatsen. Där väntar en transfer till slottet där de ska gifta sig. Tuff-tuff-tuff, sen är vi på en bal på slottet (okej bröllop - men nästan).
De gifter sig den 22/7, och vi stannar ännu en natt för att åka tillbaka med samma transfer (tuff-tuff-tuff) till flygplatsen 23/7.


Slottet

Därifrån åker de flesta utom oss tillbaka till svierge (hejdå hejdå) och vi fortsätter med flyg (wrooom) till London.
Detta tar väl 1-2timmar (swooosh). Vi kommer att ha det riktigt intensivt i london. Vi kommer att vara framme relativt sent på eftermiddagen. Runt 17.00 tror jag det var. Så vi checkar in på hotellen och bär av till allt som vi vill se som inte kräver dagsljus. Big ben, piccadelly med mera.


Hotellet i London

24/7 tar vi tåget (tuff-tuff-tuff) från London till Paris.
Även här kommer vi till Paris ganska sent. För att kompensera detta så stannar vi någon dag extra. =)
Här är Jakob experten. Men det är en hel del vi vill se här med. Jag vill stta i en park eller på ett café och mysa.
Det är mitt mål med Paris. MYS! På detta hotell bor vi på till 27/7


Hotellet i Paris

27/7 kommer vi att ta tåget (tuff-tuff-tuff) till Disneyland. Det här är min grej! Här ska jag göra massor. Jag lyckades övertala Jakob, var inte alls för svårt, att vi ska vara två dagar på parken. Så vi bor en natt på hotell 5min från Disneyland.


Disneyland hotellet

28/7 är resan slut. Vi åker på kvällen. Så vi kommer att ta tåget (tuff-tuff-tuff) till Paris från Disneyland. Sen se om det finns nån fiffig transfer till flygplatsen. I annat fall blire väl taxi. En ny lön har ju hunnit landa på kontot då, så då kan man lyxa till det lite. :)
Så åker vi flyg (wroom) till arlanda.

Vad tror ni? Kommer vi att få en kanonresa?

Kram
S

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det låter som ni planerat det väl, jag är säker på att ni kommer få det helt underbart :)

2010-06-25 @ 13:26:36
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: Samira

haha, ja det känns som det. Men vi har säkert bokat allt fel månad eller så. Hahaha!! tack söta millis!

2010-06-25 @ 17:46:10
Postat av: Malin

det låter så spännande och jag lovar att ni kommer få det fantastiskt. men är det inte 3 länder ni ska till? såg att du skrev 2 i ett tidigare inlägg..

2010-06-26 @ 23:08:06
URL: http://malincante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0