Rör inte min syster

Nu är jag sur!
Avslutade nyss ett samtal med min syster. Hon har tagit en intersivkurs i körning i flen.
Idag hade hon sin uppkörning, tråkigt nog så kuggade hon. Detta är jag inte sur för. Tydligen så hade hon lite problem med att växla och så gick det helt enkelt lite fel.
Det som stör mig är att vägvärket i flen har specifika rundor där de tar folk som inte är från flen som inte känner till området, nu har ju min syster kört ganska mycket i flen så att hon känner till området så detta är inget som hon gjorde fel idag, den här rundan tar de som inte är från flen för att alla kuggar då.
Det är i stort sett omöjligt att klara rundan om man inte känner till den.
Det HÄR gör mig förbannad.

Sen så var det även en kille som skulle vända vid första bästa tillfälle, han var från flen och kände till området, han valde att vända 200meter efter första möjliga tillfället. Detta var dock inte det som han upplevde som det bästa. Han kuggade han med.

När jag körde upp så hade jag en snäll karlskoging som var världens nallebjörn.
Jag påbörjade vår session med att säga att jag var skitnervös. Han bad mig då att andas djupt flera gånger tills jag tyckte att det kändes bättre. Sen när vi tuffade iväg så fick jag köra hem mot degerfors, in på ett industiområde för att avsluta i ett villaområde nära jobbet.
Jag pratade högt med mig själv hela tiden, och han uppmuntrade mitt beteende. Men han pratade också mycket om sin fritid och jag kände hur avslappnad han var.
Jag fick känslan av att han kände sig trygg av att åka med mig.

Jag blir jävligt störd när en småstad ska ha storstadskomplex och ha som standard att kugga stockholmare!
Nu är säkerligen inte alla på vägvärket i flen likadana. Men det räcker att det finns en med det här som rutin för att jag ska explodera!
När jag berättade om min ilska till Jakob så berättade han att körskolan i karlskoga (jag gick på samma skola som han fast ett par år senare) hade berättat att vägvärket i kga även hade sånt fuffens för sig.

Är inte meningen med uppkörningar att man ska visa om man köra bil eller inte? inte att man ska ha tur med bedömaren. Eller om de har lust att köra en kuggisrutt.
Då känns det ju helt å hållet som att de gör sina beslut på den rutt man ska ta efter hur man klaffar med den som kör upp.
Apdåligt!!
Fy på vägvärket!!

Nu känns det bättre. Tack för att ni lyssnade.

Kram
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0