Ljuva nätter framför oss...

För ett bra tag sen berättade jag för min kollega Malin (som är utbildad frisör) att jag i stort sett alltid sover med blött å nytvättat hår.
En stor utläggning följdes från Malins håll där hon berättade att jag kunde få problem med hårbotten med mera.
Sen så avslutade hon med att kudden möglar.
Snick snack, inte alls tänkte jag.

Tills vi storstädade för några veckor sen. Då inspekterade jag min kudde med stora och nogranna ögon. Jäveln hade möglat. FAN vad äckligt!!
Hur kan man sova med en möglig kudde? När man dessutom blivit varnad för det?? Fy fan för mig!
Jag slängde ut kudden på en gång ska jag tala om.
Och sov med gästkudden, som även det kändes lite sådär. Det var ju inte min kudde. Min kudde som ska stå ut med mitt dreggel.
Jag dregglar en hel del när jag sover...

Jakob har sovit med en ergonomikudde. Den har gett honom lite besvär då den är alldeles för hög.
Så idag bar det av till hemtex. Så nu har vi en varsin kudde som är i stort sett specialgjorda för oss.
Han har en hård kudde och jag har en mjuk kramgo kudde nu. Vi passade även på att köpa kuddskydd(?).
Detta ska skydda kudden från mitt dreggel - perfekt!!!

Så inatt ska vi sussa lika gott som två små barn.

Aaah - nu när vi endå pratar om barn. Grattis Monsing som fick en liten dotter idag. Mamsen (min mamma alltså) - det verkar ha blivit en rödtott! =)

Kram
S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0