Kronprinsessans bröllop

Igår morse hade vi lite olika viljor på vad som skulle hittas på under dagen. Efter Ingelas galej (ska skriva ett eget inlägg om det) så kände jag mig faktiskt smått bakis. Inte så himla smått heller.

Det bar av till o´learys för lunch till frukost.
Sen bestämde vi oss för att åka in till stan för att vara med om detta historiska ögonblick! Att få vara med på Kronprinsessans stora dag å fira för kärleken.
Jag är en kärleks-sucker.

Det var så sjuukt mycket folk ute. Och jag talade om för Jakob att det var lite vattenfestivalkänsla över det hela. Han e ju från landet å hann aldrig gå på en vattenfestival.
Men som sagt, det var folk ute. Vi ville gå ner till slottskajen för att titta på alla coola båter. Men vart vi än gick var det avspärrat. Tillslut så hamnade vi framför gallerian när det kom ett gäng män i uniform. Sen så kom det även ett band som stog och spelade musik.
Vi ställde oss på regeringsgatan (är det va?) och hade barn framför oss. Så tillåmed jag såg utan problem.
När det fortfarande var ganska lång tid kvar så kände man hur det tryckets på bakifrån. Folk skulle bara fram.
Helt sjukt. Och jag som inte gillar stora folkmassor.

Hur som haver.
Det jublades längre ner på gatan. Högre och högre. Nu kommer dem.
Och där kom de. Det var lite som att tiden stannade. Alla började vinka, och det bara kom som en reflex. Haha, känner mej som ett fån, men där stog jag å vinkade (kände mig inte alls som ett fån just då).
Prinsessan och Prins Daniel strålade av lycka. Hon var så vacker i sin klänning, och slöjan!! Som hon log!!
Extremt vacker!
När vi står där så blir jag så blödig att jag inte kan prata. Alla andra skrattar och är i ett lyckorus.
Jag står å bölar...

Vi går mot kungsan för att hitta lite vatten. Vi var inte såpass smarta att ha med oss vatten när vi ställde oss vid vår plats.
I kungsan var det repetition för en konstert som var ganska rolig. De skulle visa det vid 20.00 på teve.
Vi gick till pressbyrån utanför grand hotel och då stog alla och tittade efter båten. Så där var det extremt mycket folk.

Sen åkte vi hem och tittade på första delen av bröllopsfirandet på teve medan vi åt tacos. Och jag måste säga att både prinsessan och prins daniel strålade så mycket mer i verkligheten. Jag är så glad över att jag fick se det.
Del två och tre ska ses idag! Självklart så spelade vi in det som gick på teve när vi inte hade möjlighet att klona oss och vara på två platser.
Men så klart. När vi tittade på teven så fällde jag en tår till, eller två, eller lite mer än så.

Jag kan väl inte säga att jag e helt för kungahuset - eller iallafal har varit. Men jag citerar Malin i hennes blogg "Kärleken är alltid värd att fira".
Och nu har jag börjar bli för monarkin. Jag skiter i alla argrument folk har.
Jag gillar kungahuset - punkt slut!!

Och!! Prinsessans bukett var otroligt fin! En sån kan jag tänka mig lätt, fast med lite präskragar i tror jag. Sjukt snyggt! Slöjan med, jag som tidigare totaltdissat slöja!! Hahaha, nu kommer väl alla som ska gifta sig vilja se ut som henne på ens egna stora dag!
Jag skulle absolut inte ha något emot det.

Kram
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0