Finaste vännerna

För att göra en lång historia lång.

Jag har aldrig varit en peron som har haft många vänner. Jag tycker om att ha några få som jag öppnar mig helt till, sen betyder de personerna allt i världen föralltid.
Detta gör att jag har vänner som jag inte behöver prata med en gång i veckan, men att de endå betyder allt för mig.

När jag sen träffar/pratar med en av dem så blir det så värdefullt. Jag kan leva på det ruset i flera veckor.
När jag träffade Ingela på Ica häromåret var en sådan dag. Och jag lever faktiskt fortfarande på det ruset. Det var så kul att se henne.

Igår pratade jag med Sara i telefon. Sara och jag har alltid varit väldigt lika på många sätt och har alltid väldigt lätt att sväva ut i våra samtal.
Det är roligt att det finns en till med detta "problem". För jag kan ibland känna mig lite vilsen när jag börjar sväva ut i mina samtal med folk så att jag glömmer min poäng - vilket händer ganska ofta.
Som nu..haha.

Jaja, till saken! Sara ska också gifta sig. Så himla roligt!! Vi har alltid pratat om att ta de här stegen tillsammans i livet. Skaffa fasta förhållanden, giftermål å barn.
Nu har hon hunnit före på barn-biten. Men vafan. Man får ju inte vara alltför petig. Vi kommer ju att gifta oss med bara 1års mellanrum.

Så igår så pratade vi i telefon. Det var  himla skönt att höra att hon är lika förvirrad som jag. Vad måste man ha med? När ska man göra det? Vore det fel att inte ha en enda tärna?
Hur gör man för att byta efternamn? Hahaha, ja ni ser. Frågorna är oändliga. Och vi pepprade varandra fulla likt kulsprutor. Så självklart vart det ett långt samtal. Vad annars?

Att man blir äldre och att tiden går kan ibland kännas lite läskigt. Jag får ju lätt en åldersnojja som kan förstöra lite för mig.
Men igår så kände jag verkligen hur pass mycket jag har utvecklats. Vad vuxna vi blivit.
Jag tänker inte på "åh hej jag har skaffat en kille å har jobb", utan mer "Oj, vad långt jag kommit i min personliga mognad". Vad bra jag mår över att jag är jag!
Det är fanimej en riktigt härlig känsla!!

Nu tycker jag att det är dags att styra upp en träff tjejer!

Kram
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0