Paris - del 2 fortsättningen

Nog om det tråkiga!!

Den första morgonen hade vi bokat en guidening på Louvren. Det var en massa avspärrningar på gatorna överallt. Tillsslut förstod vi att det var sista dagen på tour de france. Lite coolt. Vi såg mållinjen när vi åkte förbi triumphbågen.
Louvren var stort! Vi var därinne i ca 2,5 timme och vi såg bara en liten del. Sjukt intressant och vackert.

När vi var klara så gjorde vi det som jag egenligen ville få ut av resan. Vi satte oss på en bänk i en park och fikade. Supermysigt (detta hann vi med fler gånger faktiskt).
Det var egentligen det enda vi hade bestämt.

Sen så åkte vi turistbussar, gick i hela stan, försökte hitta klädbutiken med normala priser, försökte hitta en supermarket, tittade på eiffeltornet och vi gick i cirklar.
Jag fattar inte hur det kunde vara så svårt att hitta. Gatorna var liksom inte riktigt raka..som gjort för att vi skulle villa bort oss.

Vi hade väldigt fint väder och det fanns väldigt mycket fina grejer att titta på.

Sista kvällen promenerar vi till en plats där man ser eiffeltornet - självklart giock vi en omväg då vi gick i en cirkel - när vi promenerar så pratar vi om att Paris inte tagit oss med storm. Och vi försöker analysera om det är oss det är fel på. Gjorde vi nåt fel? Alla andra gillar ju den här stan jättemycket.
Det som räddade Paris var att vi såg eiffeltornet att blinka. Det var sjukt vackert!
Där blev jag förälskad. Grattis Paris, du lyckades på sista kvällen. Bland de sista vakna timmarna faktiskt.

Innan de sista vakna timmarna var det lite mjäkigt. Något som jag inte var beredd på var alla hemlösa. Det bor sjukt mkt folk på gatan i Paris. De har resväskor med sina kläder och madrasser som de ligger på.
Väldigt många av dessa har hunder. Vilket inte känns helt 100. Även fast man inte vill så blir man illa berörd av att se en söt liten valp helt utan energi och fylld med loppor.

Jag ska sluta gnälla. Som sagt så vände allt och jag började gilla Paris. Vi har sjukt mkt bilder. Här är ett urval. Hojta till om du vill se fler :)


Mästerfotografen är igång igen. Spinxen


Pyramiderna


Mona-Lisa


Eiffeltornet


Louvren


Triumphbågen


På väg till Disneyland. Lite packning va?

Kram
S

Kommentarer
Postat av: Ingela

Nä jag blev faktiskt inte heller särskilt kär i Paris. Var väl okej, men inte mer. Men om jag åker tillbaka till ställen jag varit på så kommer Paris inte vara ngt av de ställerna...



Men jättekul att läsa om er resa =)



pussss

2010-08-04 @ 15:39:31
Postat av: Samira

åh vad skönt att höra! Jag var nästan lite rädd för att erkänna att jag inte vart förälskad.. Nä, vi åker nog inte heller tillbaka i första taget. Men jag utesluter det inte helt. =)



Puuuss

2010-08-04 @ 17:17:36
URL: http://samiris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0