London

Dag 5-6

Vi åkte med resten av bröllopsgänget till Edinburghs flygplats. Väl där fick jag för mig att vi (jag å jakob) skulle uppför en trappa - eftersom att vi skulle åka inom storbrittanien och att alla andra skulle vara på entréplanet. Så vi sa ett varmt och långt "hejdå" till alla.
Sen när vi checkat in träffar vi på några lite hipp som happ. Jag tar på mig den. Men hellre att säga hejdå en extra gång än ingen gång alls. Inte sant!

Vi reser allstå med brittish airways. Det var skönt med numrerade säten. Ingen hets alltså. Vi lyfte, åkte lite och landade. Gick super snabbt.

Från flygplatsen åkte vi expresståget till London city. Det gick verkligen snabbt. Och i tunnlarna så hade de..typ TV-apparater eller nåt. Som lös upp och det röde på sig...nåja.
När vi åkt i 25min så börjar man se själva staden. Det går lite långsammare så man får en bättre överblick.
Vi pratade lite tyst med varandra att vi måste vara i ghettot. Alla hus såg fallfärdiga ut, det var liksom tvättlinor överallt och en massa klotter. Mitt i vår konversation om detta så hör vi.
*pling* Welcome to Paddington Station. Hm, vi skulle alltså av här. Så det lär ju inte vara ghettot. Hoppsan..
Stationen var skitstor. Vilsenheten började redan då hos mig. Jakob styrde upp och tog oss till en taxi som körde oss till hotellet.
taxichaffisen var så himla söt. Han gav oss en guidad tur medan han körde. Pekade ut big ben, london eye och ja. Allt vi åkte förbi. han gav oss även beröm för att vi valt det hotell som vi valt. det låg perfekt till!
Så när vi kom till hotellet så såg vi att det var hur fint som helst. Det var verkligen en jackpot på den!
Skönt. =)

Vi dumpade bara av grejerna för att sedan gå ut på stan. Piccadelly circus, oxfordstreet (som fortfarande hade butiker öppet), Debenhams och ja. Vi hann med det mesta dag 1.
Vi hann även av misstag springa på butiken Confetti. Confetti är något som man kan jämföra med panduro, fast med enbart bröllopsinriktning (lite dop å så med).
Så hiiimla kul! Som tur är så har de en hemsida - som jag besökt innan. Därifrån ska vi ha grejer!

Dag 2 så hoppade vi in på butiken confetti, var på harrods, sprang mer på oxfordstreet och så var vi vid big ben!
Kära nån så mäktigt. Jag tyckte dock synd om hästarna som får stå ut med alla turister dag ut som in..
Relativt tidigt begav vi oss till en annan tågstation för att åka vidare till Paris. Så himla coolt! Så var vi inne på Madame T och träffade ett gäng kändisar. Fantastiskt roligt :)


Jag utanför Madame T


Edward var där. Eeeeeeedward!!


Årets hemlighet är ute. Jag bär nästa OS eld


Dag 2 i London är nästan slut. Vattenflaskan dränker min nya väska efter detta. Insidan av den alltså


Fina London


Min mästerfotograf tog den här bilden. Så duktig!


Han tog även denna. Funderar på att förstora denna

Vi hann med väldigt mycket på 24h. Det var helt otroligt roligt i London. Vi var överänns om att vi även ska tillbaka hit. Mycket sirener och mycket mer puls än i skottland. Allt var även lite dyrare.

Kram
S

Kommentarer
Postat av: Malin

Jaa du Edward såg lite stel ut hahah!

2010-08-03 @ 15:12:23
Postat av: Samira

Haha, ja kanske.. Där fick jag till det va? =)

2010-08-03 @ 15:21:05
URL: http://samiris.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh, jag älskar London! Blev ingen tur dit i år. (hittills i alla fall ;>)

2010-08-03 @ 23:58:53
URL: http://limars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0