Lasermannen

Jakob läser en bok som han fick av sin kusin hel random. Lasermannen.

När jag var liten så vart min pappas bästa vän skjuten av lasermannen. Det hela var väldigt sorligt. Jag har berättat detta för Jakob flera gånger. Att pappas bästis vart skjuten men överlevde. Han vart dock förlamad.  
Han var lasermannes sista offer så han hade otur.

Nu läser Jakob iallafall den boken. I den finns min pappa med. Dock så har de endast skrivit efternamnet - undrar om författaren tror att det är hans förnamn. Precis som receptionisten trodde om mig i Paris.
I boken står det att min pappa gick från sin bästis (som hade en kiosk) 10min innan attacken. Han har säkert berättat det nångång, men jag mindes det inte.
Känns konstigt - att få en bild framför sig att det hade kunnat se helt annorlunda ut. Vilken tur papsen hade.
Vilken otrolig tur!

Boken e tydlgen ganska bra. Så om du vill ha nåt att läsa så rekomenderas den.

Kram
S

Kommentarer
Postat av: Ida

Tack för tipset jag behövde en bok att läsa den jag läser nu är en riktig chicklit och då är det bra med något verkligt efter. Så man kommer ur drömmarnas perfekta värld och inte helt tappar fotfästet :)

2010-08-05 @ 22:51:06
URL: http://husligaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0