Galet NO-NO

Häromdagen så lagade jag mat. Jakob jobbar ju kväll så jag tänkte ha maten klar tills han kom hem.
Jag skulle göra pastagratäng med kycklinglårinnerfile.
So far so good. Kycklingen hade vi hemma å det var bara att köra på.

Sen insåg jag att det inte alls var fileér, utan klubbor. Det var bara att ställa sig och skära av köttet från klycklingen. Mitt i allt tar jag av mig min fina förlovningsring, jag lägger den på bänken hör brevid mig så jag har koll på den tänkte jag.
Matlagningen gick inte alls så smidigt som jag tänkt mig och jag vart trött som sjutton. Så när jag skulle öppna påsen med pasta så flyger det pasta över hela köket. Efter lite svordomar var det bara att börja städa. Jag hällde ner allt i papperskogen.
Middagen vart dock ganska god, och klar ett par minuter efter Jakob kom hem..

När jag gick å la mig och sov så svor jag igen, jag hade ju glömt sätta på mig ringen. Som tur var så kom jag ihåg detta när jag vaknade på morgonen. Jag kollade alla bänkar vi har i köket.
Den var borta! Det här har hänt nångång innan - då har Jakob flyttat på ringen. Först så tänkte jag låta det va, jag hade ju bråttom till jobbet. Men sen tänkte jag att det var bäst att kolla i papperskorgen. Tur var det.
Ringen låg längst ner. Under matrester å annat äckel.
Fick lite skäll av Jakob, det var befogat. Fy på mig.
Det här är det största No-No´t som jag kan göra gällande mina ägodelar. Jag kan tappa vad som helst (vilket jag aldrig gör) men inte min fina ring.
Nu kommer jag aldrig mer lägga ringen på bänken utan kommer använda mig av burken som Jakob använder sig av!

Förstår ni hur pass jag satte hjärtat i halsgropen?

Kram
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0