En helt ny värld

Minns ni den tecknade filmen alladin? Peter Jöback sjöng i den finaste stämman låten "En helt ny värld".
Så ser jag på min framtid. Som en fin låt i en fin stämma. Det är en helt ny värld framför mina fötter. Coolt!

Imorrn så börjar dagen med att jag ska åka in till vetrinären med Morris. Känns lite sådär den här gången.
Skulle dock vara skönt om han kunde få en diagnos.
Sen ska jag åka till arbetsförmedlingen i stan. Skriva in mig. Känns jättespännande!!
Vad säger man till dem?

Sen så ska jag åka till city gross. Såg nyss en reklamfilm från dem. Ett kilo köttfärs för 39.90kr. JÖSSÖS!!
Nu när jag inte bidrar med några pengar in till vårt hushåll ska jag banne mej se till att vi håller ner våra driftkostnader.
Så jag planerar att köpa 3kg imorrn och frysa in en hel del. Sen blire att leta recept som innehåller köttfärs.
Jag kommer spontant på fyllda bamsetomater, köttbullar, fyllda biffar, köttfärssoppa och ja..tacos??

Fantastiskt!

Sista dagen kändes overklig. Är det verkligen inte lördag imorgon. Är du säker??

Kram
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0