Thelins vid Fridhemsplan

Jag måste tipsa er om detta underbara fik. Inte nog med att det är fräsch inredning och goda grejer de säljer. Kaffet är obeskrivbart gott!
Utan de har en service inga ord som kan förklara, det måste ses.

När jag satt där i tisdags så var det en hel del äldre som kom in. En med krycka och några som bara var gamla.
När de gamla hade beställt det som de ville ha så frågade de i kassan (det var olika tjejer och alla gjorde samma sak!) om tanten/farbrorn ville ha hjälp och bära.
Detta gjorde det oavsett om det var andra i kö bakom den äldre, de tog sig verkligen tid till honom/henne utan att stressa dem.

Jag har en syn på äldre där de vill visa att de klarar allt själv, att de minsann inte behöver någon extra hjälp bara för att de är av hög ålder.

Men de här tjejerna frågade väl på ett sånt ödmjukt sätt att alla som jag hörde fick frågan nappade.
Tjejerna dubbelkollade om det skulle vara socker eller mjölk i kaffet för att det skulle bli så gott som möjligt för de äldre.

Så var det en tant som var så där sliten att det känns som att det gör lite ont för henne att gå. Hon verkade uppskatta den här extraservicen så mycket att hon verkligen ville visa sin uppskattning.
Tanten tar fram all växel hon har, och ger till tjejen som hjälper henne. Först kändes det lite komiskt.
Men sen kändes det så fint. Hon ville ju bara uppmuntra det beteendet.

Så när jag satt i min lilla soffa där, tittandes på dem (man skulle kunna säga att jag hade första parkett), så gick det inte att hålla borta.
Svaret är: Ja, det går böla på Thelins oxå!

Men för att trycka på det som jag vill ha sagt - gå till Thelins!!

Kram
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0