Prälhyacint

Min blomma som jag köpte som är planetrad i en kopp visade sig att inte vara en påsklilja.
Intressant.
Det började växa en massa söta små blåa saker. Jag har stått och tittat på de små blommorna med stor facinering. Vad i alla dagar kan det vara? Blåklocka är ett namn jag hört tidigare...
Jag är absolut inte en blomexpert. Men den verkade växa efter vaje gång jag vattnade den. Så då har jag bara kört på med vatten.
Den ska väl bli stor å fin tänkte jag.

Idag tog jag en bild på den med min mobil för att mina kollegor skulle hjälpa till med identifieringen.
Självklart kan man alltid lita på min kollega. Som berättade att det var en pärlhyacint.
"Man ska vara varsam med att vattna dem. Om man gör det växer de som fasiken."
Hoppsan.

Just hyacinter är jag allergisk mot. Så det kändes lite hårt och jag började fundera på hur jag skulle göra.
Då berättar denna allvetandes kollega att den inte framkallar allergi som vanliga hyacinter.
Hurra!

Ska visa bilden för er sen. Den har blivit så fin!

Kram
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0