Morris Update

Han mår bättre. Han kissar som vanligt.
Jag hade dock förträngt hans riktiga jag lite. Morris kan jämföras med ett barn i trotsåldern. Han gör allt man inte vill - men endast bakom din rygg.

Nu har han tillexempel gjort sig redo för att hoppa upp på byrån i hallen 3ggr. Jag får ställa mig upp och titta på honom, eftersom att han vet att han gör nåt som han inte får så går han därifrån. Tills jag går tillbaka till datorn, för då börjar karusellen om igen.

Jag vill inte att han hoppar upp där för enda anledningen till att han vill upp där är för att han vill hoppa upp på hatthyllan. Varje gång han har försökt med detta så ramlar han ner (vad jag vet om).
Men det går inte in i hans envisa kattskalle.

Har du sett "mannen som talar med hundar" på fyran? Han brukar ju säga att man ska avbryta hundens tanke när den tänker på något som kommer leda till en handling.
Morris e typ världens segaste katt. Så man ser verkligen vad han funderar på att göra för djävulskap långt innan han gör det.
Säger man "Nej" då så försöker han ignorera en. Säger man "nej" igen så mjauar han, men släpper endå inte tanken. Så då får man säga "Nej" en tredje gång. Då mjauar han lite bittert och går därifrån.
Detta är ett scenario som sker hemma hos oss nästan varje dag.

Vilket tomrum han skulle lämna om han inte fanns..

Kram
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0