Våra stackars busschaffisar

När jag åker kommunalt till och från jobbet (har ingen bil så jag kan ju inte åka på så många andra sätt) så kan jag välja att åka på flera olika sätt.

Igår valde jag och Älskling att åka högdalenvägen. Då åker man t-bana till högdalen och byter till buss.
När vi stog i högdalen så kom det fam 4st personer. Vad jag förstod så var det en tjej i min ålder med sina föräldrar och hennes nya pojkvän.
Jag har ju ganska stora öron ibland. Men till mitt försvar så var de inte direkt diskreta.

Klockan var 20.20 när bussen kom, och de var fulla som svin. Visst det är lördag, och man får göra vad man vill, men låt det inte gå utöver andra då liksom.

jaja, nu kommer jag till saken.
När vi satt på bussen och han började åka så satt det äldre paret, tjejens mamma och pappa, och sjöng/skrek fader abraham samtidight som de slog sej själva på knäna.

Busschaffisen kör fel, för att det är första gången han kör den rundan. Och då vart det liv på mamman. Kääära nån.
Hon skrek rakt ut som en stucken gris. Och slutade inte! Till slut så började hon som satt brevid oss, som inte tillhörde detta gäng, skrika på dom. Hahahaha!!
Det här eskalerade, och busschaffisen hoppade ut från sin plats å ställde sej mitt i bussen och skrek tillbaka på den stuckna grisen.
Vad gör man liksom?
Där satt vi, precis mittemellan, och hoppades på att det inte skulle bli slagsmål.

Eftersom att chaffisen körde fel så behövde han åka en bit för att komma ut på rätt väg, tror ni inte att den stuckna grisen börjar igen? Jo, såklart.
Och det sätter igång cirkusen igen. Chaffisen stannar och hoppar ut till mitten av bussen..så skriker de på varandra. Tillsammans med tjejen som var med tidigare, hon försvarar chaffisen.
Sen åker vi ut på rätt väg, tre stationer bort hoppar hillbillysarna av. Men först ska såklart den stuckna grisen gå fram till chaffisen, och be om ursäkt i flera minuter.
Ge fan i att skrika överhuvudtaget då!

Det var näästan så att vi höll på att missa ICAs öppetider för det. Då hade jag blivit lite sur, =)

men är det itne pinsamt? Att man som vuxen (50+) beter sej på detta sätt?
Till historian ska jag lägga till att när hon inte skrek på chaffisen så sjöng de fader abraham, det var inte bara i början.

Dom hade roligt iallafall =)

Kram
S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0