Sturebymordet

Mordet som skedde i stureby på försommarn var ju extremt hemskt.

Igår satt jag på jobbet under min rast och kollade runt på internet. Av en slump hamnade jag på hennes blogg (Hon som vart mördad), sedan hennes bästa vän.
Även om man får en olustig känsla i magen medans man läser, det känns som man går ett steg för långt.
Så måste jag säga att jag är så otroligt imponerad över hur dessa 16-17-åringar hanterar det!

Hon med ett par andra tjejer har gjort en minnessida, som de uppdaterar med minnen som de delar med sin bästa vän som dödades.
Jag tycker att det är otroligt fint, och det känns som ett bra sätt för de att berarbeta det som har hänt.
Sen är frågan om internet är det bästa stället att lagra deras minnen på, men det är väl den generationen..

Ville bara dela med mej av att jag är imponerad!

Kram
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0