Inte alls bra

Idag så streliserade vi vår lilla kisse.
Älsklingen jobbade å jag var ledig. Så då var det jag som skulle packa ner henne å åka till kungens kurva.

Väl inne i undersökningsrummet så var det en sjuksköterska först. Hon gick igenom vad de skulle göra med mera. Så satte hon ett sött halsband på Tindra (Lillan).
Lillan är vanligtvis ganska blyg mot nytt folk, vilket jag sa till sköterskan. Men då började ju katten gosa som fasiken med sköterskan..trotsig katt!

När vetrinären gjorde undersökningen inna operationen så upptäckte hon ett blåsljud på hjärtat.
Vad ska man känna då? Hundra frågor kom upp i huvet, men jag fick inte fram en enda. Vad innebär det exakt?
Läkaren ville inte söva henne, eftersom att det innebar en för stor risk.
Men hon dubbelkollade med en kollega å de kom fram till att man kunde söva henne genom gas.
Kör på det som blir bäst sa jag.
Den stackars vetrinären försökte lugna mej, hon såg väl hur jag höll den stackars katten hårt i famnen.

Jag åkte hem å oroade hjärtat ur mej..
När vetrinären ringer så berättar han att det hade gått bra. I samband med operationen bad jag de kolla i hennes öron och chipmärka henne.

Operationen hade haft en komplikation
. Det var en blödning, för att stoppa den så behövde han göra ett ovanligt långt snitt. Men tillslut hade det gått bra.
Kissen hade öroninflammation, och har antagligen haft det sen vi fick henne (4år sen).
Snacka om att jag kände mej som en värdelös kattägare. Vi har ju varit hos en vetrinär, man han har bara kört runt med en bomulstopps i hennes öron...
De avmaskade henne för att de tyckte att hon var så matt i pälsen. - Igen, snacka om att känna sig värdelös.
Chipmärkningen var väl det enda som han inte riktigt hade en kommentar om..

2495kr gick kalaset på, det vart dyrare eftersom att vi behövde söva henne med gas och att de behandlade öroninflammationen (som vi nu ska behandla i 10dagar).
Men det är verkligen värt varenda krona!

Blåsljuden ska undersökas om 10dagar, då vetrinären sa att det kan ibland inträffa om katten är väldigt nervös att den får ett tillfälligt blåsljud.

oj, så långt inlägg!! Detta var min dag, vad har du gjort idag?

Kram från mej å kissarna!
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0